Aanleiding voor dit bericht is een citaat uit haar interview met RTV Utrecht over het scholencomplex op 15 april J.L.
Citaat uit het bericht
“Dat lijkt me stug, zegt de wethouder. Alles wat ik binnenkrijg, wordt voorzien van een reactie. Als zij kunnen aangeven dat ze iets hebben gestuurd, wil ik dat graag zien want dan gaat er iets mis met het systeem."
Er gaat zeker iets mis, want soms moet je heel lang wachten op antwoorden van vragen die je aanwethouder Koster stelt!
Hier enkele voorbeelden:
· Een drietal technische vragen die op 25 februari werden gesteld, waarvan 2 door wethouder Koster moesten beantwoord, werd na veel signaleringen eindelijk de laatste beantwoord op 21 april
· Er werden 2 brieven aangetekend verstuurd door een inwoner, m.b.t. vragen over het scholencomplex. Geen antwoorden ontvangen.
· Schriftelijke vragen, die normaal een termijn hebben om binnen 15 dagen te worden beantwoord:
Ø 25 maart vragen D66 “verkeerskundig onderzoek scholencomplex” moesten op 16 april beantwoord zijn
Ø 29 maart vragen SGP “verkeerskundig onderzoek scholencomplex” moesten op 19 april beantwoord zijn
Ø 6 april vragen LM over scholencomplex en Ziggo verdeelstation, moesten beantwoord zijn op 26 april
Het doet mij denken aaneen tweet van mevrouw Koster die zij ooit stuurde in de periode als wethouder van Bergen: “maar zo mooi als de gemeente is, zo ziek is de bestuurscultuur”
Het zijn een aantal recente voorbeelden hoe deze wethouder omgaat met vragen van Raadsleden, commissieleden en inwoners. Het is ook opvallend dat het allemaal onderwerpen met betrekking tot het scholencomplex zijn.
Het College is om een reactie gevraagd, maar ook deze bleef achterwege. Een wethouder die niet de waarheid spreekt past naar onze mening niet in deze gemeente, maar misschien denkt het College daar anders over.
Lokaal Montfoort